Ha ugrálni támad kedved…
Talán meglepő, hogy a banda olyan kiadónál van (Fueled By Ramen), ahol az amerikai tinédzserek által istenített emo/pop-punk bandák tömkelege van (Fall Out Boy, Panic! At The Disco), a Paramore azonban mégse kap annyi figyelmet, mint amennyit megérdemelne. Mármint Magyarországon, hiszen az előbb említett bandák igencsak ismertek kis hazánkba. Vágjunk is bele, remélem a cikk sokaknak felkelti az érdeklődését ezután az igen fiatalos és lendületes brigád felé.
A debütlemezük a kiadónál 2005-ben jelent meg, és rengeteg rajongót szerzett magának, nem véletlenül. Én először szkeptikusan álltam hozzájuk, hisz manapság a legigénytelenebb bandák kerülnek rivaldafénybe, azáltal, hogy női énekessel állnak ki, azonban az All We Know Is Falling hallgatása közben ez az érzés elillant. A kiadóhoz híven egy erősen dallamközpontú, slágeres emo/pop-punk zenét játszanak, ám a Paramore aduásza, Hayley Williams, a csodás hangú énekesnő az, ami kiemeli őket az átlagbandák tömkelegéből. A hangja erősen hajaz Avril Lavigne-éhez, bár Avril kislányosan visító hangjától eltérően Hayley orgánuma fülsimogatóan lágy. Hangszerelés tekintetében is felfedezhető egy kis hasonlóság, bár a Paramore zenéje jóval gitárcentrikusabb, és a számokon is érződik, hogy nem két perc alatt hajították össze őket. A két gitáros remekül dolgozik össze, kisebb leállásoktól eltekintve 39 percnyi pörgést kapunk, nem hiába lett az album címe, az ami. A dalokat hallgatva megjön az ember „táncolhatnékja”, melyet köszönhet a már említett slágeres dallamoknak, amelyek könnyen megmaradnak az ember fülében. Emiatt válik egy kicsit hamar unhatóvá, könnyen fogyaszthatóvá, de a pop/punk bandáknak ez a hátulütője. Hogy ne legyen olyan egyhangú a Riot!, két líraibb dallal is megörvendeztetik az egyszeri hallgatót (When It Rains, We Are Broken).
Ami viszont egy kicsit farag az érdemeikből, hogy vannak számok, amikbe a dallamokkal nem tudtam teljesen azonosulni, inkább csak időhúzóként tekintek rájuk. Egy 40 perces lemeznél egy töltelékszám elmegy, itt azonban három gyengébb szerzeménnyel is találkoztam. Bár az is igaz, hogy ezek a „gyengébb” szerzemények nálam egy Fall Out Boy szintű bandát magasról aláznak. A 18 éves és gyönyörű énekesnő pedig azon kevés emberekhez tartozik, akik képesek élőben is „lemez-minőségben” énekelni, nemhiába kérte fel a The Chariot a Fiancée lemezén vendégszereplésre.
Aki nem ismeri a bandát, de szereti mondjuk a Relient K-t, P!ATD-t, Fireflight-ot, vagy csak egyszerűen a nyárra való tekintettel szeretne úgy igazán felpörögni, az ki ne hagyja a Paramore új lemezét, mert ők azok, akik bebizonyítják, hogy lehet ebben az elkorcsosult műfajban is úgy igényeset alkotni, hogy az embernek ne támadjon az a érzése, hogy „na ezek is csak a pénzre mennek”.
Pont: 7,5/10
Legjobb számok: Hallelujah, Fences, Misery Business
Első klipjük erről a lemezről (Misery Business)
Egy oldal szerkesztőjének írása (gyengébbek kedvéért nem saját)
forrás: http://krosskult.wordpress.com/2007/06/12/paramore-riot/
by Tamy
Egy újabb nézőpont...
A Paramore harmadik albumát úgy kell elképzelni, mint egy doboz pizzát. Első pillantásra nem tűnik túl bíztatónak, kissé talán morbid hatást kelt a borítón szereplő feldarabolt és gombostűkkel agyontűzdelt pillangó, mégis van benne valami megfogalmazhatatlanul vonzó dolog, ami arra készteti az embert, hogy kinyissa, és kicsit belekóstoljon a szeletekbe. Az első, "Careful" című számot, nevéhez hűen csak óvatosan ízlelgeti az illető, majd megállapítja, hogy ebből talán valami jó is kisülhet. Felbátorodva veszi ki a következőt. Az albumról elsőként megjelent dal, az "Ignorance" kimagaslóan a legjobb alkotásuk – Hayley Williams, az államokbeli pop-punk együttes énekesnője és dalszövegírója őszintén beszél a bandájában korábban felmerülő nézeteltérésekről, melyek következtében majdnem felbomlottak.
A saját rétegét kritizáló "Playing God" után következik az album 2 filozófiai középpontja, a "Brick By Boring Brick" és a "Turn it off', melyeket a fogyasztó már telhetetlenül tömköd a szájába. Majd’ meg fullad felkészülve a következő pörgős dalra, ám igen erősen kiakad az állkapcsa az "Only Exception" hallatán, amelyet lágy gitárkíséret mellett énekel végig Williams,. A dal alkalmat ad megemészteni a korábban behabzsolt szeleteket, az utána következő "Feeling Sorry" pedig bevezet egy szövegeit tekintve vidámabb témákkal teli periódusba, melynek első tagjában, a "Looking Up" című dalban nyíltan leírja milyen érzései vannak a konfliktusaik leküzdése után. A "Where The Lines Overlap' is arról árulkodik, hogy kifejezetten szerencsés emberek, és ezzel tisztában is vannak, ám mielőtt azt hinnénk, hogy elbízták magukat, a 'Misguided Ghost" nevet viselő, ismét akusztikus dalban Hayley bevallja, hogy neki is vannak hibái, ahogy mindenki másnak. Hogy az összes szeletet kivégezve ne folk együttesként maradjanak meg az emlékezetünkben, az "All I Wanted" méltó lezárása a (sajnos csak) 11 dalból álló Brand New Eyes-nak.
A rajongók ’őszinte’, ’érzelmes’, ’dallamos’ albumként jellemzik. A kritikusok szerint ’energikus’, ’lobbanékony’, ’változatos’, néhol kissé csípős, ám valóban őszinte szövegekkel teli. Én amondó vagyok, hogy mindenki döntse el magának, milyen melléknevekkel bővíti a listát – mindenképpen megéri azt a kóstolásra szánt 40 percet.
Vida Anna ; Árpád Fejedelem Gimnázium…
by Evangline
paramore.gp.hu |